top of page

Επάγγελμα Δημιουργός Κοσμημάτων



6 Βασικοί κανόνες για επιτυχημένες πωλήσεις


Σαν σχεδιαστής -τεχνίτης είναι εύκολο να σχεδιάσεις κοσμήματα που ταιριάζουν στη δική σου προσωπική αισθητική. Ωστόσο, αν θέλεις να το κάνεις επάγγελμα κι όχι απλώς να φτιάχνεις για τον περίγυρό σου, τότε πρέπει να κάνεις τα πάντα ώστε να προσελκύσεις όσο μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό μπορείς. Δεν φτάνει μόνο τα όμορφα σχέδια, οι επιτυχημένοι σχεδιαστές – τεχνίτες δημιουργούν ολόκληρες κολεξιόν και σειρές με σκοπό τα κοσμήματα να πουληθούν και ο δημιουργός να βιοπορίζεται από αυτή του τη δραστηριότητα . Η πώληση πολύ συχνά θεωρείται αποκλειστικό μέρος της δουλειάς ενός πωλητή. Αλλά οι έμπειροι σχεδιαστές γνωρίζουν πως αν θέλουν να επιτύχουν ξεκινούν την προώθηση πριν ακόμη ο έμπορος δει το κόσμημα. Με απλά λόγια, το σχέδιο είναι το κέντρο γαι τη δημιουργίας ενός κοσμήματος, συγχρόνως είναι το κέντρο της επιτυχημένης πώλησης. Στο παρακάτω κείμενο θα περιγράψουμε έξι βασικούς κανόνες για τη δημιουργία συλλογών κοσμημάτων οι οποίες να έχουν τις καλύτερες δυνατές προοπτικές στην αγορά. Ας δούμε τον καλύτερο δυνατό τρόπο να χειριστούμε αυτούς τους κανόνες και να αυξήσουμε τις πωλήσεις. Αισθητική Παρόλο που η ομορφιά είναι υποκειμενική, δε σημαίνει πως δεν υπάρχουν τρόποι να αναδείξετε την ομορφιά των δημιουργιών σας στους εν δυνάμει πελάτες σας. Ασχέτως αν το στυλ σας είμαι μίνιμαλ ή όχι, μοντέρνο, με αρχιτεκτονικές γραμμές, κλασσικό, κ.α. υπάρχει ένας βασικός κανόνας για την αρμονία και το ρυθμό. Για πολλούς αν όχι όλους αυτό είναι το βασικό κριτήριο της ομορφιάς. Κλίμακα, χρώμα, μέγεθος, συμμετρία ή αρμονική ασυμμετρία, τάσεις και η προσωπική ματιά είναι αυτά που καθορίζουν την ομορφιά. Το δίπτυχο της καλύτερης σχεδίασης είναι πρώτα να σχεδιάσεις αυτό που σε εμπνέει και μετά να το αξιολογείς, υπολογίζοντας κλίμακα, ισορροπία, αρμονία, χρώματα, υφή και σχήμα. Πάρτε γνώμες από τους γύρω σας και θυμηθείτε πως δε δημιουργείτε μόνο για δική σας ευχαρίστηση! Πρωτοτυπία Για να ξεχωρίσει η δουλειά σου πρέπει να κάνεις κάτι μοναδικό, και όπως προείπαμε για την ομορφιά, δεν είναι πάντα εφικτό αυτό εφόσον έχουμε να κάνουμε με κανόνες αισθητικής. Κάτι που είναι πραγματικά χρήσιμο λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, είναι o τρόπος δουλειάς και επεξεργασίας να είναι μοναδικός. Οι περισσότεροι του χώρου θα πουν πως δεν υπάρχει παρθενογένεση και μοναδικότητα και πιθανότατα να έχουν δίκιο. Το νέο ή το φαινομενικά νέο, είναι ο τρόπος που εκφράζεις μία παλιά- κλασσική ιδέα. Αυτό που μπορεί να σε ξεχωρίσει είναι ο τρόπος που ερμηνεύεις ή ξαναερμηνεύεις κάτι που έχει ξαναγίνει. Για παράδειγμα οι πέτρες που τοποθετούνται η μία δίπλα στην άλλη σε καστόνι, δεν είναι κάτι πρωτότυπο, γίνεται εδώ και αιώνες. Ωστόσο, ο τρόπος που ένας σχεδιαστής- τεχνίτης τοποθετεί τα καστόνια, συνδυάζει τα σχήματα, επαναλαμβάνει τα μοτίβα προσθέτοντας τη δική του καλλιτεχνική πινελιά, μπορεί να δημιουργήσει κάτι εντελώς μοναδικό. Άρα η προσωπική ερμηνεία του καλλιτέχνη είναι αυτή που μπορεί να χαρακτηρίσει μία ολόκληρη συλλογή ή μέρος αυτής ως μοναδική. Παραλλαγές Μία εμπορική συλλογή έχει πολυμορφία σε συγκεκριμένα σχέδια. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να δημιουργήσεις άφθονο υλικό από κάθε σχέδιο, πχ τα σκουλαρίκια να είναι καρφωτά ,κρεμαστά, κρίκοι κ. α. Μεγάλες ή μικρές παραλλαγές σε κάθε σχέδιο, ιδανικά, μία πετυχημένη συλλογή έχει κάτι για όλους, αν κάποια λατρεύει τη συλλογή σου αλλά θέλει μικρότερο ή μεγαλύτερο σχέδιο πρέπει να το βρει. Έχοντας μία γκάμα επιλογών δημιουργείς στο πελάτη αξιοπιστία για όλη τη συλλογή σου και την πεποίθηση ότι θα βρουν αυτό που ψάχνουν. Αν πρόκειται να αγοράσουν από τη συλλογή σου και όχι απλά να ρίξουν μία ματιά, τότε, έχεις πετύχει να έχουν αφιερώσει χρόνο σε αυτήν και στο marketing του brand σου. Εάν η καινούργια σου συλλογή είναι επηρεασμένη από την προηγούμενη, σιγουρεύονται πως θα μπορούν να συνδυάσουν τα νέα κομμάτια με τα παλιότερα που ήδη έχουν. Ποικιλία Εκτός από παραλλαγές, μία συλλογή χρειάζεται και ποικιλία. Οι καλοί πωλητές έχουν φτιάξει μαγαζιά με αυτόν τον κανόνα όπου έχοντας ευρύ φάσμα σχεδίων είναι ευκολότερο οι πελάτες να βρουν ό,τι ψάχνουν. Συλλογές με ευρεία ποικιλία απαιτούν χρόνο για να δημιουργηθούν και εξελίσσονται σε μεταγενέστερες συλλογές και γραμμές. Η ποικιλία είναι παρόμοια με την παραλλαγή, καθώς, αναζητούνται τρόποι να προσθέτεις περισσότερα στοιχεία. Μπορείς να κατηγοριοποιήσεις τα κοσμήματα σου, απλώνοντας τα και ταξινομώντας τα σε συλλογές. Συχνά, οι σχεδιαστές δημιουργούν με διάσπαρτες ιδέες, αλλά, κάνοντας τα παραπάνω βλέπουν τη δουλειά τους με καλύτερη ματιά. Πόσες συλλογές μπορεί να βγουν από αυτή τη διαδικασία; Γίνεται άμεσα αντιληπτό ένα σχεδιαστικό κενό μεταξύ μίας συλλογής (ας την πούμε Χ) και μίας άλλης (ας την πούμε Ψ) ,οι οποίες σου δίνουν την ιδέα να δημιουργήσεις την Ζ συλλογή για να ενώσεις οπτικά τις δύο άλλες; Οι μη συνδεόμενες συλλογές, είναι δύσκολο να πουληθούν καθώς ο πωλητής δεν αντιλαμβάνεται πως μπορεί να τις αναδείξει και πως θα εκφραστούν στον πελάτη. Ταυτότητα Όταν λανσάρεις μία νέα συλλογή θα πρέπει να ακολουθείς μία βασική αρχή. Δεν αρκεί η συλλογή σου να έχει ξεκάθαρη ταυτότητα ώστε η δουλειά σου να είναι αναγνωρίσιμη, αλλά, θα πρέπει να υπάρχει και μία γνώριμη ομοιότητα με τις προηγούμενες δουλειές. Ενώ μπορείς να κάνεις ότι θέλεις, θα πρέπει να γίνεται αισθητό σαν το επόμενο βήμα των σχεδιαστικών τάσεων που υπηρετείς κι εμπνέεσαι. Η ταυτότητά σου πρέπει να είναι αισθητή παντού. Οι συλλογές πρέπει να παραλληλίζονται μεταξύ τους, με κάποια κοινά στοιχεία. Οι τακτικοί πελάτες θα εκτιμήσουν ιδιαιτέρως την ευκολία να προσθέτουν νέα κομμάτια που θα συμπληρώνουν τη συλλογή τους. Πρακτικά, πρέπει να κοιτάξουμε τα διαφορετικά σημεία των σχεδίων μας. Ποια είναι η προέλευσή τους; Ποιον συνδυασμό μετάλλων, υφών, κλίμακας, στοιχείων, κουμπωμάτων, λεπτομερειών, χρωμάτων, πετρών κ.α χρησιμοποιείς για να δημιουργήσεις; Αυτό είναι το μυστικό της ταυτότητας σου. Όσο η επιχείρησή σου μεγαλώνει θα αυξάνονται τα ερεθίσματά σου στα υλικά που θα χρησιμοποιείς με αποτέλεσμα να βρίσκεις ανιαρό το λουκ σου και να θες να προχωρήσεις σε νέες κατευθύνσεις, ωστόσο, οι περισσότεροι σχεδιαστές είναι επιφυλακτικοί στις μεγάλες και ξαφνικές αλλαγές καθώς μπορεί να ξεφύγεις εντελώς από την ταυτότητα σου με σκοπό την αναζήτηση της εύκολης επιτυχίας. Αν δε προσφέρεις αυτό που ζητάει η αγορά υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χάσεις την προσοχή των πελατών σου γιατί αν πρέπει να σε γνωρίζουν από την αρχή κάθε χρόνο μπορεί στο μεταξύ να σε ξεχάσουν. Διάρκεια Είναι πολύ πιθανόν ο συνδυασμός των στοιχείων που χρησιμοποιείς να γίνονται για καιρό ανάρπαστα και η αλλαγή τους να είναι ένας αξεπέραστος φόβος για τους σχεδιαστές που ψάχνουν ακόμη το μυστικό της επιτυχίας και την ταυτότητά τους. Όμως θα πρέπει αυτό να κρατήσει κατά προσέγγιση πέντε χρόνια από την πρώτη συλλογή. Μετά θα πρέπει απαραίτητα να επαναδιατυπώσεις τη ταυτότητά σου .Μπορεί αυτή τη στιγμή να φαίνεται προφανές αλλά θυμήσου να κρατήσεις προηγούμενα στοιχεία που θα αναμιχθούν με φρέσκα.

Επιμέλεια κειμένου: Ισαβέλλα Τσιμάρα Δείτε περισσότερα www.ganoksin.com

Πηγή: www.jewelpedia.com


bottom of page